Logo nedir? Lügat valörı olarak temel katlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kabil, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak insan veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışkanlık gösteren hizmetletmelerin ekseriya logoları kolü temsil paha. Lakin yekten bir tomar kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolaylık anlaşılır, kanalırlanması kolaylık, mümkün evetğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine elverişli olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem bile akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu fen çok önemlidir.